Et helt gratis sejlereventyr

Vi vil have en båd med 8-10 køjepladser, men den må ikke være for stor. Den skal være i god stand (ikke et projekt) men den må ikke være for dyr. Den skal have stort dybgående og kunne klare oceaner, men den skal også have lavt dybgående så vi kan sejle på kanaler og besøge de små hyggelige danske øer. Da vi sejler året rundt må den ikke have teakdæk, og den skal have mindst tre kahytter.

Det var bare nogle af de umulige krav vi havde til en ny båd. Vi kiggede på flere både her hjemme. Både som viste sig at være i forfærdelig stand og både som var klare til at sejle afsted med.

Så fik vi en idé …

Hvis vi køber en båd i Middelhavet får vi mulighed for at sejle en masse sømil i varmt vand, inden hun kommer hjem. Og køber vi om vinteren, når vi at få masser tid, inden vi sejler hjem til efteråret.

Så åbnede der sig en helt ny verden for os: Udbuddet af både var pludselig MEGET større, og som oftest var de også en hel del billigere. Meget billigere. Den eneste ulempe var faktisk, at de fleste både manglede det stykke udstyr som vi sætter mest pris på: Dieselvarmeren. Men det er jo et overkommeligt projekt at eftermontere.

Så efter mange kontakter, og jagt på internationale bådsites, fandt vi en tyskejet Bavaria 36 på Mallorca. Vores nye Anna Lisa.

Prisen var ca. EUR 20.000 under prisen i Skandinavien (og der er masser både, hvor prisen var endnu lavere, men vi ville ikke have et projekt). Den havde stort set alt det udstyr vi ønskede, men dog ikke dieselfyr.

Det kommer til at koste en del at rejse frem og tilbage til båden. Et halvt års sejlads i Middelhavet og de 150 sluser hjem gennem floder og kanaler er heller ikke gratis. Men i forhold til hvad båden ville have kostet i Danmark eller Sverige, vil der stadig være penge sparet når hun er hjemme.

Et gratis sejlereventyr med andre ord!

Bonus: Gratis bog
Jeg vil gerne helt gratis give dig min bog Sejl til Middelhavet. Den er fyldt med tips og tricks til hvordan man lettest muligt sejler til Middelhavet. KLICK HER FOR AT FÅ BOGEN NU